Tuesday, February 1, 2011

happy hoholidays!!

wahhh cuti sem break kn sedang berjalan! so kami sefamily serta nenek n tokwan ingin ke Port Dickson! lama doe xpergi sana..dulu mase muda2 je pergi. tu pon dgn family abah~ time tu awin mcm xlahir lg jer. xpon die umur setahun dua cmtu lah!!! so esok hri jadi die n we all rncg nak wat birthday party die kt saana~~~ hoyeh2!! hehehehe... seronoks kan? terbaik wokK! :)

k la gtg. kena siap2 nti mak mara! :) winkwink!!! lambat dh ni smpat lg nak post blog!!!


ohh assigmnt bnyk lg xsiap! apa la nasib!
hamstr pon tgl kt kolej u allss!! jgn lah mati ye syg kuh!

Monday, January 31, 2011

Entry Rojak!



rawwrr!!! rojak merojak la today!! ah bnyk sgt kenangan x diabdikan dlm belog ni memandang kan diri ni malas nak hupdate satu2 so sy akn hupdate secara rambang mata nye.. main hupdate je sesuka hati ku! heeee.. harap anda yg sudi membaca xpening kpla ye! n harap bersabar! mgkin entry ni pnjg sedikit... heeee

today as at 31 of january, kamek segroup kena wat survey! ohhh sgt lah teribble!! kami sumua mcm malu2 ayam saja nak dekat sama org! ala, mana boleh kan mcm tu.. budak marketing kena ringan mulut, ade personaliti yg baik n also PR kena lah baik n menawan! baju pon kena pakai sopan menyopan! menyampah! btw, sopan kah aku harini!? boleh la tahan! hehee... senang cte td kami sume berpakaian sopan, berpewatakan menarik, mudah tersenyum smbil menampak kan gigi ( sib bek org xkate kte gile kan), then mata kena bertentangan ngn responden n also jgn la jeling menjeling x elok la kan? xmanis bak kata org lelama! heeee kami mmbuat survey ttg young muslimah's perspective towards DARA.com!!! yah tmpt yg kami pergi sgt2 lah strategik kan tmpt ni mmg khusus tok wanita2 n remaja2 yg mengingin kan berpenampilan baru serta ingin menTRY fashion2 hijab n shawl yg terbaru n terhangat dipasaaran.. kedai lain xjual lg taw jgn marah.. haha.. cube korg teka kat mana we all pergi tok war survey???.....
.....
.......
......
.........
dh dpt jwapan ke? heee.. xpe lah ak gtaw, kami g sogo n also Jln TAR, ya Allah mmg ramai org rupa nye!!! huh terkejut beruk tgok ramai tol manusia! tnye kt kwn2 apsal ramai sgt! alhamdulillah! mudahla kerja kami nmpk nye kan!! hee tp disebab kan ade isu malu n etc sprti di perkata kan di atas, so kami xcapai sgt lah target kami lg.. kena bua sebanyak 200 survey di bahagikan kepada 5 org ahli kumpulan, seorg mndapat 40 helai survey form or questionnare! yerrr mmg lah 40 mcm sikit1! tp maw la terkincit nak wat sume tuh! kena buat btol2! heeee... gogogo geng! hehehehe

eh pasal makan pulak nk crita!!! eh makan sakan kami hri ni!! amboi xhingat duniA!! sampai3 je kt sogo dh mngadu lapar, kesian kt kak El menahan kelaparan, kecil saje bdan tp mkn bnyk hehehe.. jeles ak... nak jd kecil juga.. weekkk hukhuk.. hehehe... phm2 la food court kt tgkt 6. kena la menapak nek eskelator tuh kan! eh pening lak mcm nek roller coaster.. haha yela pusing2 kan pastu cari JOhhny nak makan steamboat =p~ tp malang nye sik ada pulak dlm sogo.. so kami pon trus ke LG kot menaiki lif cpt sket, hehehhe.. so we all decide nak makan nandoss!!! huh!!! heaven!!! ak mmg suka nndos!!
ni ak pnye favorite part!!!! sodap mak aih!!


nandosss nokkk!!!

hehehe... pas mkn bru mula kan adventure cari mangsa nak isi borang survey kamI!!! hehehe.. habit ak kan bila nak wat survey, ak akn tgok muka bakal responden yg akn isi form ak ni! yelah kan kena la tgok muka, leh beri kerjasama ke tak, bz ke x.. so ak xde la tgok sgt tdung2 kt jln tar tu walaupon dlm hati ni membuak2 nak beli tdung tp sabaar je la kan... pas dh puas mncari responden kami pon berenti n cadang nak balik ke sogo semula.. ahh xleh jd la cmni! ak kena beli sumthing gk! jauh beb dtg cni! xkn nak tgok je. xde keja ak nak wat tu sume kan.. sia2 jerr.. so ak pon dgn hati yg terbuka jalan2 lg ngn mla cari tdung2 untuk dibeli! yeah akhirnye ak dpt 7 helai shawl! huhui!! bnyk kan? tu la godaan mata n wang pon habis... n also beli 1 pasang kain bercorak polka2 warne kelabu.. mmg xcaye je beli kn? hehe. xpe best3! bila nak pakai tah hahah lpas raye cina nak pakai! hahahah gigih kan sbb ak dh hntr tailor td!! hahahah pas dh letih, ah g lepak kt sogo lah!!! jam pon dh menunjukkan pukul 4 lebih ahh teatime kt secret masih bejalan lagi!! so me n mila n also our group heading towards Secret recipe! yeahh makan kek! suka2. ak mkn indulgence wei! hah heaven in earth.. yeke? yekot hahaa n also tea yg sgt sedap!!

me n mila so sweet nyah!! BFF!!! muahhhxx!!!


milaaa muka mnk penampar ke?? hahaha

ni mmg dh patot kena tmpr!

dye muka cam mati laki je!! el suka hati knyg mkn nandos, makan spag bolo lg!

mim kau igt comel ke buat cmtu? grrr!!! :3

hamboii mila posing nak maut sajep!!!


lpas habis makan! balik la doe!! ape lgi!! naek lg komuter.. haishh sesak2 lah. nsib bek xde org nak wat drama pengsan2 dlm tren!! hahahahah.... balik rumah ape lg bergaya depan cermin bersama adik2 la gayakan tdung baru!! hehee... they like it. ape lg share lah kan! hehehe.... best la ade adik pompuan.. leh kongsi2 tdung bagai! hehehe

td malam g hntr baju kt tailor ah best2 pas raye cino dpt la merasa pakai baju baru. then kami trus menuju ke shah alam, wok makan lg rupe nyerr... subway lak coz ade cupon! so dpt la free.. hehehe... then tgok tk baskin robbin ade org pnjg2 beratur! apakah? kami check it out oh 31st rupenye! ak pon trus sambar 1 pint(350gm) strawberry cheesecake!! ahh sodap mak hayaM! aiman belanje!! thx adik! ehehhe.. suka2 tp hrini je maw beratus duit ak lesap! xpee!! bukan selalu!! kadang2 sajeppp!!! yeahh!!!!


bila la nak kurus cmni!!! tepuk perut tnye lah selera..hahhahahah!!!! :)) double chin! hahahha
xoxo!! muahhxx!!

Friday, January 28, 2011

Wahhhh layout Baru!!!

sukaaa sgt2 weyh!!!! yelah dulu layout ak cabuk giler kan.. skng ni cam wah semangat nak buka blog n hupdate.. yelah sbnr nyer nak ber terima kasih bnyk2 pada Idzyan @ anne swift kerana telah mngajar ak tok mengedit blog tok nmpk superb kemas! tp blog kamu lg kemas la nok!!! xleh lawan lg!! bnyk nak kena belajarr!! nanti lah yeee ak dtg menuntut kat bilik kau!! heee... i like!! :)


Saturday, January 1, 2011

eksaited terlebih hoyehh!!!

eksaited terlampau!!!

hoyeh di sebabkan ak suka kaler biru, entry ak kali ini akan berwarna biru lah tulisan nyer!! boleh x mcm tu?? kelas dik nun!! hahaha...
ak dah semester g weyh! hurmm agk eksaited la nak cte kt korg kan.. maklum lah dh masuk second year.. hoho.. jgn berlagak sgt ye mim.. heheh.. insyAllah i will give everything that will give me success for this semester...
it is surely tough yah.. serius ak ckp kt korg2 yg baca ni n maybe xamik ape yg ak amek... ho.ho.ho liao maa... mmg pk balik mcm2 lec nak dr kami srgala bagai benda pelik2 n sebelum ni xpernah kami buat.. yah tu la di panggil cabaran!!! challenge accepted!! haha..
ak paling takot sekali pasal MKT 537, marketing research! wohh mmg tough giler nak mati n lecturer sgt strict.. yayah i noe mmg korg ckp tu sume ayat cliche n also alasan yg ak bgi! haha.. ape ade hal kan? aite?
semester ni ramai gk la lecturer mtk kami cari article2 yg berkaitan dgn subjek, spt, consumer behavior pon kena cari article but only artcle that have problem in malaysia. skng ni kami kena selalu alert n baca news paper tok tahu semua maklumat terkini n info2 yg boleh di guna pakai.. n human resource pon sama dok mntk article berkaitan isu2 perkerja or isu2 keselamatan perkerja di tmpt kerja di malaysia.. n kena buat summary n also kena hntar by this month!!
kena mula berkerja lah kan! xboleh la nak ddk diam tgu kwan2 laen buat sume baru kta nak gerak.. time will never wait for us... tu je yg ak kena bare in mind!!! resolution ak nak jd antara yg terbaik n nak perbaiki sedikit demi sedikit ke arah kebaikan n utk masa depan juga, kan,kan,kan?? (sila angguk) hahaha...
mereka i mean the lecturers nak kta ni prepared sebenar nye n nak kte sume alert ape yg terjadi kat luar sane.. ape yg ade n ape yg xdde.. kte kena taw sume tuh!! as a marketers kan kte perlu tahu ape yg org sekeliling kta or what our group of target market need and want!!!
btw, td dlm kelas HRM or known as human resource kan, biasa la mgu pertama ni kan, lec kasi mukadimah dah

Wednesday, December 22, 2010

semester baru dh nak mulaa!!


ye btol tu semester baru dh nak mula u alls!! am i prepared? *entah la dah kot! :)

hari2 ade kelas woo!! yahoo!! seronok la! xsabar!!! mcm biasa la time cuti, xsabar nak masuk belajar balik.. time belajar, tertanya2 bila nak cuti!! hahaha.. adat lah kan!! i bet u alls pon ade gk perasaan cmtu!! jgn tipu!! hahaha

ak skng konfius ni nk ddk rumah or nk mohon kolej!! ak tkot if ddk uma xleh nak belajar lak! ala byk godaan kt uma ni..

1. seperti katil ku yg sgt2 lah empuk & di temani oleh bantal2 kesayangan kuh ini n teddy2 bear yg belambak!! ahh godaan siott!!! mmg tdo je lah jawab nyer ddk rumah

2. kelas ak xmenentu n tkot xde trnsport n also xde tmpt nak stay if kelas ade gap nti! ak ade gk terpk nk lepak kt library! hoho.. azam taun dpn nk lepak kt lib smbil buat past year question! hehehe... insyallah!! ak xnak jd cam sem lpas, last minute bru nak gelabah giler! hahaha..

3. sape nak anta gua gi kelas!!! huaaa... ak ni lesen ade tp nak bwak keta takot lak! alah.. gedik kan aku! hahah... nk wt cmne, dh cuak an... ak tgh tgu nk dpt kan keta auto babe!! hah bile tah!! my mom ckp ala mim dpt kn rm 20 rbu je.. dh bole dpt kereta second hand woo!! mmg la senang je mak ckp cmtu! mim mna nak cekau duit bnyk2 tuh? huhu.. sedih la... xpe sabar.. nti insyallah akn dpt kereta n also ade keyakinan nk bawa keta g kelas...

4. if ddk kolej leh hang out ngn membe doe!! haa.. tgok tu td bru je sbut pasai azam taun bru tp dh dok pk pasal bnda len plak!! hahaha... apa nak jd mim!!! owh sumting kte pon kne la take rest n also kena chillax gk! if stdy je maw mati coz byk sgt input lam pale! hahaha.. ape ak carut ni!? ahhaa

5. if ddk umah, ade INTERNET!!! whoaaaaa... musuh utama doe!! asyik2 nak on9 je 24/7.. ahh mana boleh kan!! xelok la kan? susah nak concentrate belajar nti kan!?? tp dh jd addicted lak doe.. really mmg xtipu pnye!!!


Jadual tok sem dpn? alah mcm xbest je susunan nye!! sem dpn maybe ak amek 6 or 7 subject.. yah mmg agak bnyk, 'boleh ke ko bwk sume tuh mim'?? eh boleh la... sem lpas ak boleh je buat!! so sem dpn boleh pnye!! hehe.. :) as for u alls info, sem lpas time final, ak ade 5 paper berderet!!! mmg nak gile kepala otak ak sbb ak amek paper part 1 cmpur paper part2... wohh rase cam nk ngis je tyme tuh!! tp ak cam tabah n rileks je!! so ak dpt get through all those!!! alhamdulillah!! walaupon result xde la gempak mcm miss HANIS ZALIKHA yg cun melecun tuh!! hehehe.. tp oke lah kan!! ak bersyukur n also redha!! :)

sem dpan bnyk kelas pagi n also ptg.. n also ade gap2 lak! adoi! mana nk lepak time ade gap? surau, library, kafe abg mat? alah!! tu la kt faculty ak kdg2 xsyok la... bosan tmpt terhad n also bangunan pelik! hahaha... tp ok lah! better then nothing! :)


ok u guys!! hope i wat yg terbaik sem dopan!! nak gk berjaya n buat ibu bapak bangga giler!! hahhaa...

:)
thx 4 reading!
tu pon if ade org sudi baca! haha

Pesal la kuat gebang?

salam peeps!
entry kali ni adalah khas tok seorg umat je! ak mmg la tensyen ngn beliau! aduh! sakit hati pon ade bhai! ak mmg xsuka org yg uka gebang. wadefuk. seyes xsuka. ak xtpu. apesal la nak cari pasal ngn ak. kalu sekali xpe. ni dh mcm byk kali jer. smpai ak pon lupa nk kira. letih la nak pk. ko dh besar ptut ko taw la ape yg ko dh buat. jgn la nak buat sesuatu tu ikot suka hati ko je kan? siot jer.

ak harap kau baca lah entry ni!

tp maybe kau xsedar diri kau ke yg dh buat salah kat aku!

sbb ko mmg selalu xsedar kan diri!

yah mmg ko sengal doe...

1. sbb kau LELAKI {no offence eh lelaki lain}
2. u juz really dont care about stuff!!
3. dunno how to appriciate sumthing tht u have got.
4. n now i juz dun really care about u anymore! coz u asked for it! yah! haha


now im free, yah ak lepas kn diri ak sndri! hebat x? ak xnak la ade pape hubungan ngn kau! yah! serius tahi!! baik ak bebas macam burung bebas berterbangan di awangan!! lg syok, dr ddk dlm sangkar murah n hina tuh! yah metafora yg hebat! hebat ke? wakaka

gebang berpaada-pada nti badan binasa... yah rely hete org2 yg kuat gebng!

if ade buat sebarang jnji sila patuhi yer kwn2 yg laen!
ak emo sekarang.
maaf.
pada yg terasa, harap ubah la pendirian.
ak xterima sebarang alasan.
n aku xcair dgn segala pujuk rayu.
sekian!



Saturday, December 11, 2010


cuti semester, wah lame tol nak menghabis kan masa ek! woot3 ye lah dh asyik belajar je, uitm ni baik hati sungguh kasi cuti lelama! ak syukur dpt belajar under institusi yg mementing kn pelajar nye!! hahah... ape hal la ak ni tbe2 je cte pasal uitm! hahaha.. walhal ak nk cte pasal cuti ni sungguh bermakna! dpt ddk rumah,rehat2, jalan3 ngn member, tdo umah membe (slumber party) hahahaa..... tgok wayang, main bowling, jmpe teman lelaki di sunway (ohooiii) hahhaa....pergi ke icity ngn naili n also uncle nya iaitu pakcik awi! ahhaha... yah lepak2 ngn kwn baik wie, nad, n teman2 sejiran yg sama waktu dgn nya!! ohh tidak lupe jua ak ke jln TAR n also SOGo yg padat dgn org, sale sna sini!! owh bagai nak gila serta mcm nak tercabut segala urat kaki! hahaha.. tp xpe have fun gak la! sonok dpt shopping tdung n also tgok ragam manusia kt sana! terbaik ookk!! ngn pembeli penjual! sume ada!! mcm2 ada!! hahaha... best la cuti ni!!!

tp cuti dh pnjg tp xde pon buat ape2 yg ber faedah sgt.. menghabis kan wang shaja! haishh! mmg wang ak dh hbis! tu yg xboleh nak keluar lg.. tsktskk!! sedih2!! so ddk rumah je la.. tlg catering la pasni! dpt upah sikit.. leh la dpt upah sikit!! kan3!!? hehe...
berkerja keras tok dpt kn wang tmbhn lah lepas nI!! nak buat stock tok muruku! nak jual banyak2! haha.. kasi bnyk fulus masuk baru masyuk kan! hehehe... insyallah!!

k lah good nyte!! salam! luv u guys!! tu pon if ade la org nak bce blog cabukk sy ni! hahah!! :D
tata lots of luv! xoxox!!